Recht om een klacht in te dienen
Problemen en onenigheid over de begeleiding door Jeugdbescherming Gelderland kunt u het beste bespreken met uw jeugdbeschermer. Mocht u er samen niet uitkomen dan kunt u vragen om een gesprek met uw jeugdbeschermer en zijn leidinggevende. Meestal leidt dit tot een oplossing van de problemen. Als dat niet lukt kunt u uw klacht voorleggen aan de Klachtencommissie van Jeugdbescherming Gelderland.
De Klachtencommissie is onafhankelijk; de leden zijn niet werkzaam bij Jeugdbescherming Gelderland.
U kunt een brief sturen naar:
Klachtencommissie Jeugdbescherming Gelderland
Delta 1B
6825 ML Arnhem
U moet uw klacht binnen een jaar indienen. Zet duidelijk in uw brief waar uw klacht over gaat en wat u al gedaan heeft om het probleem op te lossen. De klachtencommissie kan u vragen uw klacht in een hoorzitting te komen toelichten.
Als u overweegt een klacht in te dienen kunt u een beroep doen op de vertrouwenspersonen van het AKJ en Adviespunt Zorgbelang. Zij zijn bereikbaar via 088 555 1000, of per email via info@akj.nl.
Als u meer wilt weten over het indienen van een klacht, download dan de folder.
Recht op medezeggenschap
Recht op bescherming persoonsgegevens
Recht op een cliëntondersteuner of vertrouwenspersoon