Het klinkt misschien stom, maar regels vind ik okay Bekijk de film van Tim
Werken bij
JBGLD
Bekijk onze
vacatures
Bekijk
vacatures
»

Tevreden of ontevreden

Ben je tevreden?

Jouw mening is belangrijk. Ben je tevreden over de samenwerking tussen jou en medewerkers van Jeugdbescherming Gelderland? Dat horen we graag en geven wij door aan onze medewerkers. Je kunt ons hiervoor mailen via contact@jbgld.nl.

Ben je niet tevreden?

Als je niet tevreden bent, zijn er binnen Jeugdbescherming Gelderland verschillende opties om je klachten bespreekbaar te maken. 

  • Vaak leidt een gesprek met jouw eigen jeugdbeschermer/jeugdreclasseerder tot een oplossing.
  • Kom je er niet uit met je jeugdbeschermer/jeugdreclasseerder? Dan kun je de situatie bespreken met zijn/haar teamleider. Deze zoekt samen met jou en de jeugdbeschermer/jeugdreclasseerder naar  een oplossing.
  • Heb je behoefte aan advies, informatie of hulp bij de behandeling van de klacht? Dan kun je ondersteuning vragen aan het Team Advies en Klachten.
  • Als je ontevreden blijft over de manier waarop er met jouw klacht wordt omgegaan, of je wilt direct naar de klachtencommissie, dan kun je een formele klacht indienen bij de klachtencommissie. Dit kun je doen door het klachtenformulier te sturen per e-mail, via klachtencommissie@jbgld.nl of per post naar onderstaand adres:

Klachtencommissie Jeugdbescherming Gelderland 
Delta 1B 
6825 ML Arnhem 
 

Bekijk hier een overzicht van de mogelijke stappen die je kunt zetten als je niet tevreden bent.

In de klachtenregeling en het huishoudelijk reglement lees je meer over de klachtenprocedure en de werkwijze van de Klachtencommissie.

Ondersteuning bij klachten 

Team advies en klachten

Heb je vragen die je niet direct aan jouw eigen jeugdbeschermer/jeugdreclasseerder kunt of wilt stellen? Dan kun je hiervoor contact opnemen met het Team Advies en Klachten. Eén van medewerkers van het Team Advies en Klachten beantwoordt je vragen en zoekt samen met jou naar mogelijke oplossingen.

Het Team Advies en Klachten is telefonisch te bereiken via het algemene telefoonnummer van Jeugdbescherming Gelderland:
088 – 712 12 12. Je wordt dan doorverbonden of op een later tijdstip teruggebeld. Je kunt ook mailen naar: adviesklachten@jbgld.nl

Bekijk voor meer informatie de pagina over de ondersteuning bij klachten.

Onafhankelijke vertrouwenspersonen

Zoek je iemand die jou langdurig kan bijstaan? Iemand die je kan helpen om jouw klachten op papier te zetten? Of die met je mee kan gaan naar een klachtgesprek, dan kun je daarvoor terecht bij de onafhankelijke vertrouwenspersonen van Jeugdstem. Meer informatie vind je op: www.jeugdstem.nl.

Meer informatie 

Meer informatie over klachten, maar ook over hoe wij omgaan met jouw privacy en andere zaken kun je vinden bij je rechten op deze website of via onderstaande links. 

Folder Privacy, klachten en andere belangrijke informatie
Privacyreglement gecertificeerde instelling  
Privacyverklaring  
Klachtenregeling  
Folder Rechten voor jongeren