Het klinkt misschien stom, maar regels vind ik okay Bekijk de film van Tim

Tips

Heb je een tip voor Jeugdbescherming Gelderland? We horen het graag! Het maakt niet uit waarover: over de hulpverlening, onze bereikbaarheid, of misschien wel deze website. We vinden het heel belangrijk dat jij je goed voelt over de manier waarop wij ons werk doen en de manier waarop je daar informatie over krijgt. Jouw tip kan daarbij helpen. Heb je er een? Mail ons dan, via contact@jbgld.nl

Klachten

Het kan gebeuren dat je ontevreden bent over je jeugdbeschermer. Je kunt dit het beste met je jeugdbeschermer zelf bespreken. Als je wilt kan dat samen met zijn leidinggevende. Meestal leidt dit al tot een oplossing. Wil je dat niet? Of leidt het gesprek niet tot een oplossing? Dan kun je je klacht voorleggen aan de Klachtencommissie van Jeugdbescherming Gelderland.

De klachtencommissie is onafhankelijk: de commissieleden werken niet bij Jeugdbescherming Gelderland.
Een klacht kun je tot uiterlijk één jaar nadat het probleem zich heeft voorgedaan indienen.

Klik hier voor de brochure Klacht- en Tuchtrecht

Je kunt een brief sturen naar:

Klachtencommissie Jeugdbescherming Gelderland
Velperweg 75
6824 HH Arnhem
klachtencommissie@jbgld.nl

Zet duidelijk in je brief waar je klacht over gaat en wat je al gedaan hebt om de klacht op te lossen. De klachtencommissie kan je vragen je klacht in een gesprek te komen toelichten.

Hulp bij een klacht indienen

Als je een klacht in wilt dienen, kunt je ook altijd contact opnemen met één van onze cliëntondersteuners. Zij werken bij Jeugdbescheming Gelderland en kunnen je vertellen hoe je dat kunt doen.

Als je hulp wilt van iemand die niet bij Jeugdbescherming Gelderland werkt kun je een beroep doen op de vertrouwenspersonen van het AKJ en Adviespunt Zorgbelang. Zij zijn bereikbaar via 088 555 1000, of per email via info@akj.nl.