ONDERSTEUNING BIJ KLACHTEN
Team advies en klachten
Heeft u vragen die u niet direct aan uw eigen jeugdbeschermer/jeugdreclasseerder kunt of wilt stellen of vragen van meer algemene aard? Of ervaart u knelpunten in de samenwerking? Dan kunt u binnen Jeugdbescherming Gelderland terecht bij één van de klachtfunctionarissen van het Team Advies en Klachten.
De klachtfunctionaris beantwoordt uw vragen en zoekt samen met u naar mogelijkheden om de ervaren knelpunten op te lossen, binnen één of hooguit twee gesprekken. De klachtfunctionaris neemt daarbij ook contact op met uw jeugdbeschermer/jeugdreclasseerder en de betrokken leidinggevende. Op deze manier kan de klachtfunctionaris uw klacht zo goed mogelijk verder brengen.
Het werk van de klachtfunctionaris is er op gericht om de samenwerking tussen u en uw jeugdbeschermer/jeugdreclasseerder te versterken en om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. Goed om te weten, is dat de klachtfunctionaris niet alleen cliënten ondersteunt. De klachtfunctionaris biedt ook ondersteuning aan de medewerkers van Jeugdbescherming Gelderland.
Wanneer u iets wilt bespreken in vertrouwen, zonder dat uw jeugdbeschermer/jeugdreclasseerder deze informatie krijgt, dan kunt u contact leggen met de vertrouwenspersonen van Jeugdstem.
Bereikbaarheid Team Advies en Klachten
Het Team Advies en Klachten is telefonisch te bereiken via het algemene telefoonnummer van Jeugdbescherming Gelderland:
088 – 712 12 12. U wordt dan doorverbonden of op een later tijdstip teruggebeld. U kunt er ook voor kiezen uw vragen per mail te stellen: adviesklachten@jbgld.nl