Ondersteuning bij klachten
Team Advies en Klachten
Heb je vragen die je niet direct aan je eigen jeugdbeschermer/jeugdreclasseerder kunt of wilt stellen? Dan kun je terecht bij één van de klachtfunctionarissen van het Team Advies en Klachten van Jeugdbescherming Gelderland. De klachtfunctionaris beantwoordt jouw vragen en zoekt samen met jou naar mogelijke oplossingen. De klachtfunctionaris neemt daarbij ook contact op met jouw jeugdbeschermer/jeugdreclasseerder en de betrokken leidinggevende. Op deze manier kan de klachtfunctionaris jou zo goed mogelijk verder helpen.
Het werk van de klachtfunctionaris is er op gericht om de samenwerking tussen jou en jouw jeugdbeschermer/jeugdreclasseerder te versterken en om de kwaliteit van onze hulpverlening te verbeteren. Goed om te weten, is dat de klachtfunctionaris niet alleen cliënten ondersteunt. De klachtfunctionaris biedt ook ondersteuning aan de medewerkers van Jeugdbescherming Gelderland.
Wanneer je iets wilt bespreken in vertrouwen, zonder dat jouw jeugdbeschermer/jeugdreclasseerder deze informatie krijgt, dan kun je contact leggen met de vertrouwenspersonen van Jeugdstem.
Bereikbaarheid Team Advies en Klachten
Het Team Advies en Klachten is telefonisch te bereiken via het algemene telefoonnummer van Jeugdbescherming Gelderland: 088 – 712 12 12. Je wordt dan doorverbonden of op een later tijdstip teruggebeld. Je kunt er ook mailen naar: adviesklachten@jbgld.nl